4/04/2011

Mot oändligheten och vidare?

Jag har redan uttryckt min kärlek till Mac Miller men, damn, killen slutar aldrig att imponera. Med ett av förra årets bästa mixtapes, K.I.D.S, finns nu, sedan en tid tillbaka, Best Day Ever, och i förra veckan släpptes hans EP, On and On and Beyond - En mishmash av gammalt och nytt och precis som titeln antyder siktar Mac mot stjärnorna.
Med sitt pojkigt, harmlösa yttre lyckas han, gång på gång, massakera varenda fördom du möts av och lockar istället med dig i hans gungande, lekfulla beats. Med en härlig dos storhetsvansinne tvekar han sedan aldrig på att påvisa att han bara är människa och bjuder in till texter du kan relatera till.

Att EP'n och mixtapen kommer spelas varm är, i mitt fall, givet men de råkar också vara de perfekta sommar-glidar-plattorna. Faktum är att jag inte bara kan se det framför mig, jag kan även känna vinden i håret och värmen från solen i ansiktet. När livet är genomgood, när alla bekymmer är som bortblåsta och man är totalt avslappnad, när man är high on life.
Jag begynner att se ett visst tema i mina låtval men kan inte säga om det sker medvetet eller om det bara kommer till mig, men upplyftande var nog ordet i alla fall. Bryter jag ner det inser jag att årstiden antagligen har ett finger med i spelet men vill även tro att saker och ting sker av en anledning. Det kan vara lätt att försumma den där peppen man bara kan ge sig själv, men med hjälp av musiken påminns jag och får känslor av att inget är omöjligt. Och kanske blir allt det som jag bara vågat drömma om en dag verklighet - om jag bara tror på det tillräckligt mycket?

I den rätta Mac Miller/Law of attraction-andan ska jag, till mitt gudbarns stora förtjusning, avsluta med ett citat signerat Buzz Lightyear; Mot oändligheten och vidare!


Nya videon till Get By.

1 kommentar:

Christian sa...

Sjukt bra! Vilket gung.

Tittade på Knock knock-videon.
http://www.youtube.com/watch?v=6bMmhKz6KXg

1:17/1:18 in, är inte det Alex Winston som står o diggar till vänster i bilden?