6/09/2011

It feels good when you get to do what you wanna do.

Trots sin unga ålder på blott 22 år har denna kille hunnit skaffa sig ett välförtjänt namn i Kaliforniens snabbt växande hip hop-stad, Sacramento. En stad som jag för övrigt gissar kommer att synas mer och mer, en stad vars musikscen är på väg att få det erkännande som den förtjänar.
C-Plus har figurerat i hip hopvärlden ett bra tag och hans debutplatta i form av mixtapen, All C.I.T.Y, var minst sagt efterlängtad av många. En del undrade säkert vad det var som dröjde men efter att ha sparat ihop tillräckligt med pengar satsar han nu helhjärtat och höjer ribban för sin musik.
All C.I.T.Y är producerad av bland andra Chase Moore och Hippie Sabotage och av de 48 inspelade låtarna valdes 20 spännande spår ut där man, likt producenterna, finner en rad lokala förmågor och vänner som deltar – Allt för att fortsätta representera staden och visa vad de går för.

Återigen slås jag av hur viss musik tycks komma till en när man som mest behöver den. Likt C-Plus som själv medgett att han tenderar att vara något utav en pessimist och av den anledningen lagt till just plus i sitt artistnamn för att påminnas om att bibehålla en positiv anda, känner jag somliga dagar att min pessimistiska sida har för vana att ta över. Det är underligt och fullständigt obegripligt men just i dessa tillfällen tycks då musik som denna ta tag i mig och med sina träffsäkra rim, sitt sköna flow och sitt målmedvetna budskap påminns även jag om att sikta mot stjärnorna och att aldrig sluta drömma. I låten Do What You Want som han nyligen släppte en video till hör man, till tonerna av ett tungt beat blandat med det kinesiska instrumentet erhu, en hyllning till Sacramentos musikscen men kanske framförallt en egoboost för att just behålla fokus och fortskrida sin väg mot stjärnorna.


Inga kommentarer: