5/04/2011

Om Dylan bara visste...Tack för hjälpen.

Efter att jag under en veckas tid levt i en form av dvala, totalt fokuserad på måsten, trodde jag inte någon kunde nå mig. När inget annat verkade viktigt, när alla andra ljud bara lät irriterande, smög han sig på mig där på bussen. En obeskrivlig känsla av total öppenhet för mina sinnen spreds sig från mina lurar och över min utmattade kropp när den 17-åriga Dylan Khotin-Foote sjöng för mig. Plötsligt hörde jag varje ord han sa, förstod det bättre än någonsin förr, kände mig nära, och där och då tog han mig ur den dvala jag befunnit mig i.
Denna unga talang är tidigare känd som Kumon Plaza men går nu även under artistnamnet Happy Trendy. Med sin EP, Old Friends, ger han ett annorlunda sound där blygsamma och monotona keyboard-noter får ta största plats men där hans avskalade röst gör det hela minnesvärt. Utan kodord och svårigheter kan du sedan räkna med att relatera till hans texter som sedermera även fäster sin rot vid ditt hjärta.
Nu släpper han en video till nya låten Losing it och jag bara älskar hur den överraskar en. Älskar att den ger allt annat än vad man först kan tro, älskar hur han istället för att balla ur fyller i med sin mjuka ton.

Så, om du behöver komma ur en dvala, känner för att komma dina sinnen nära eller rentav bara vill lyssna på lite skön och spännande musik, gör då som jag och stifta bekantskap med denna unga man.


Happy Trendy - Losing It from Caseytography on Vimeo.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Mysig.. mycket Khonnor'isk ;)
//Claes

Dylan Khotin-Foote sa...

This made me smile :)

-Dylan
imhappytrendy@gmail.com