5/19/2011

Adjö för alltid du dumma association.

Jag måste lära mig att komma omkring det, jag måste sluta förknippa detta band, och i särklass California Sunrise, med henne. Är säker på att du vet hur det känns - känns när någon du inte gillar spelar samma låt som du själv spelat och älskat. In kliver någon och totalt förstör känslan, associationen och minnena låten gav dig.
Låten i fråga har följt med mig dag in och dag ut i nästan ett år nu. Den tog mig genom vattenpölar och snödrivor, var med första dagen då solen värmde mitt ansikte och alla de gånger jag behövde lyftas upp. Hade det inte varit för henne hade den och bandet haft en självklar plats här för länge sedan men jag har liksom inte kunnat förmå mig att göra det. Men idag, efter lite pepp från Kenta så känner jag mig stark och har bestämt mig att från och med nu tar jag den tillbaka, den är min, dem är mina, bara, bara mina. Far och flyg du dumma, dumma association och välkommen in i musikoteket Dirty Gold.
Kanske borde jag dessutom tacka In the open-inspelningen som med dess skvalpande vågor och skymningsljus peppade och påminde mig om att det var dags. För varför i hela friden skulle denna vidunderligt sköna pop-surfs-trio straffas för min löjliga association? Nej vet du vad, självklart ska jag dedikera ett inlägg till dessa barely-passed-puberty-killar från San Diego. De har ju dessutom släppt fyra andra låtar på EP'n Roar samt Oh land (TV Girl cover) som likt California Sunrise är löjligt sköna och mig trogna var eviga dag. Så, adjö för alltid du dumma, dumma association, jag kommer verkligen inte att sakna dig!


Ps.Nyfiken på vem "hon" är? Ds.




In the Open: Dirty Gold - California Sunrise from In the Open on Vimeo.

1 kommentar:

SM Klanen sa...

Du är ond. Nu kommer jag för evigt att undra vem denna "hon" är och varje gång vi ses kommer jag fråga dig.