4/08/2011

Times Neue Roman - Hej 2011!

Basslingan och trummorna i introt skapar en spänning som gör mig nyfiken. Jag knyter ihop tummarna i hopp om att efterföljande ska bli lika bra och när jag då möts av en kille som spottar behagligt hastiga rim blir jag nöjd. Det känns något i magen, jag känner igen ivern och konstaterar att jag ännu en gång föll för det konstiga. Ibland undrar jag om andra hör och känner det jag gör? I Hands No Hands liksom bara händer det, utan någon rimlig förklaring kan jag bara inte rå för att bli lite besatt. Jag är så svag för de psykadeliska, så svag för när artister inte är rädda för att bryta några inlärda mönster.
Bakom ljudet står den kanadensiska duon Times Neue Roman som består av den prisbelönte poeten Robert Bolton (aka Arowbe) och producenten Alexander Punzalan Junior (aka JR). Gruppen levererar ett träffsäkert sound som kommit att kallas Nintendo-punk-rap eller post-rap, dock vidhåller dem själva att genren bör heta Rap Deco. (Läs: Hej 2011!)
Med deras okonventionella och artistiska stil har de sedan deras debut år 2008 varit ute på en rad spelningar. Någon gång under våren sägs nya plattan dyka upp och nu släpper de en video till den sköna, underliga låten som ger mig maniska besvär. De passar även på att dela ut sin omtalade EP, Talking Sporty, via deras nya app där man, helt utan kostnad, kan streama TNR-musik och även få direktkontakt med bandet. Hur var det nu? Hej 2011! - Oh, how I just lööve the future.

La, la, la-la, la - La, la, la-la, la... If you really love me, and you do, then do what I say...


Inga kommentarer: