4/19/2011

Jag kunde inte bry mig mindre.

Jag tror inte mitt huvud var still en enda gång under de 1:48 min som låten pumpade skiten ur mina högtalare. Sanningen och säga är att hur mycket jag än försöker tycks låtar som dessa vara helt omöjliga att sitta still till. Det är antagligen något medfött, en reflex jag har, och vid närmare eftertanke vågar jag lova att du och jag inte är av samma skrot och korn, att vi inte riktigt connectar, om inte ditt huvud också omedelbart skjuts fram och tillbaka i sann hiphop-nackspärrs-anda när du hör låten.
Mannen bakom den galet sköna låten är Los Angeles-rapparen Alpha MC som sägs äga freestyle-scenen. Med sin debut år 2008 har han tagit små men säkra steg mot erkännandet av den grymma artist som han är - och nu, eller närmare bestämt, 13 maj släpper han sin EP Beat the Skin, som jag blir lite smått lyriskt av vid bara tanken. För lyssnar du på hans platta Loving Life dras du per automatik med i hans intressanta sound. Med en alltid lika skön bas som grund tar han dig på en resa genom mörka gränder och mot soliga stränder där intressanta samplingar, jazzslingor och exprimentiella oljud imponerar. Med detta sagt verkar det följaktligen omöjligt att hans kommande släpp ska göra mig besviken?

Nu finns det dock en risk att jag kommer framstå som sjukt dryg då Still Bangin' kommer gå på repeat här hemma. Och det faktum att den är så kort adderar kanske till mina grannars olycka. Men jag ska lyda några goda vänners råd, ja, jag ska göra som Afasi, Filthy och Promoe; För allt jag kickar är fräscht som beaten, och volymen blastar fullt för; jag kunde inte bry mig mindre. Och mina grannar hatar rap-musiken och dom ringer upp polisen men jag kunde inte bry mig mindre!


Inga kommentarer: