1/25/2011

Ett stycke daglig dos envoi

Om jag struntar i att titta på klippet och enbart lyssnar blir det ganska uppenbart att det som vilar i mina händer är unikt. Att sedan öppna ögonen och dessutom inse att de står på en bakgata i London och så obesvärat och bekvämt skapar musik är bara så jävla bra. Ja, det finns kanske inga andra ord än just de som beskriver hur fruktansvärt genialiskt detta är.
Originalversionen är icke att förringa, och inte heller det faktum att det belgiska bandet Absynthe Minded är mycket talangfulla, men denna version bräcker både det ena och det andra. Den är av typen jag inte kan vara utan och jag har sugit på karamellen hela vintern och sedermera insett att jag varje dag behövt en daglig dos. Jag är imponerad av allt som händer, från varenda litet drag på stråkarna till hur orden bara tycks falla ur munnen på Bert Ostyns. Och för detta kan jag inte bara tacka bandet utan kanske framförallt watchlistentell som står för produktionen bakom magin.

Nu önskar jag bara att jag varit där eller kunde vara någonstans där dem är. Och kanske, om tid och pengar hade samtyckt, hade jag tagit mitt pick och pack och dragit söder över då jag hört att de drar ut på en unplugged tour nu i februari...

För er som är sugna på mer, skippa Spotify i detta fall och surfa runt på YT.

Inga kommentarer: