11/09/2010

Vem behöver Voltaren-gel och värktabletter när Penga' Per finns?

Jag har sagt det förut men det tål att höras igen; Det är något visst med oldschool-soundet. Jag bara dör lite så skönt det är. Och det kan mycket väl vara för att det är en av de få saker som är på gränsen till perfektion här i livet. Inget annat sound får mitt huvud att gunga lika skönt och inte är det heller troligt att något annat sound kan få mig att totalt glömma bort hur jävla ont jag har i ryggen i skrivande stund...

Att Rikti Skit Posse spelat sina skivor och varit flitiga elever på hiphoplektionen gör att de kan sin oldschool-story till punkt och pricka. Och att Penga' Per fått ett alias, hiphop professorn, avslöjar något många av oss redan visste. Att han dessutom går solo och i nedanstående låt reminizar tillbaka till sin uppväxtort, Saltsjöbaden, a.k.a Saltis, är kanske något som jag inte direkt är ensam om att hylla. Att hans namn dessutom känns bra för både öga och mun får en filur som mig att digga det, om ännu, lite mer. Och om någon nu tänker; huh? Så är svaret enkelt, testa, titta, lyssna, känner du något? Om inte, nej, sorry, då är inte du och jag av samma typ.

Det är galet, så fort låten tar slut gör sig den där svidande smärtan, som strålar i ryggen, påmind- Bäst vi kör repeat ikväll! Så, jag lutar mig tillbaka, maxar ljudet och driver iväg till där Penga' Per är för en stund. Hey! Vem behöver Voltaren-gel och värktabletter när Penga' Per finns?

Den Fräsha Prinsen Av Saltsjöbaden

Over and Out

Inga kommentarer: