11/22/2010

Detta har jag lärt mig efter alla The Hills-avsnitt...

Han luktar säkert lite inrökt och tidvis även ofräsht, men det gör ingenting. Han är lite lagom solbränd, har slitna jeans och ovårdat hår som matchar hans I- don't- really- care-attityd. Han hänger på den smutsiga rockbaren på hörnan, dricker allt on the rocks och har alltid sin arm runt någon desperat tjej som snappat upp att he plays in a band. Picture it.
Det jag så fint försöker beskriva är alltså att han är från Los Angeles. Det är faktiskt ganska uppenbart. Kanske har jag aldrig varit i änglarnas förlorade stad men något måste jag ha lärt mig efter alla The Hills-avsnitt jag sett. Men sanningen å säga är att det inte enbart är det yttre som avslöjar dem utan det hörs på långa vägar. Indierockbandet som spelar rock när det är som allra skönast och där Los Angeles- solen lyser igenom. Inga toner som hoppar fel, killar som kan sina instrument, mjuka röster och ett band som lämnar mig otroligt imponerad. För hur många lyckas göra ett så grymt debutalbum som Chief har gjort? Nej, inte låter det som några rookies i alla fall och att varje låt på plattan tycks rycka med mig på något vis är inget annat än imponerande.

Night and Day

Inga kommentarer: