10/17/2010

Jag hatar hajpen but here I go again...

Inte för att jag är insatt men Dale Earnhardt Jr. är tydligen en känd amerikansk racerförare och son till en NASCAR-legend. Det förklarar saken. Ja, det förklarar deras scenkläder och att deras bandnamn går under samma namn fast plus 1 jr. Som om de önskade, att även de, var en avkomma från denna talangfulla släkt. Jo, för visst anar man en viss starstruckness och att Dale med ett jr är deras egna lilla inspirationskälla? Eller så är det precis tvärtom, ett fylleskämt som spann iväg och råkade bli sanning. Att sedan bandnamnet redan klingade bekant hos folket gav dem bara ett rejält försprång bland media. Inte dumma de där Joshua Epstein och Daniel Zott?
Hur det än är, Läs: Jag satsar på det sistnämnda alternativet, så är Dale Earnhardt Jr. Jr väldigt udda på något vis och det gillar jag. Musiken är kanske inte personlig men tilltalar mig ändå på många plan. Jag hör influenser från bland annat hiphop, folk och electropop och det intresserar mig. Något inom mig triggas av deras sköna och ganska enkla ton. Japp, den passar ypperligt en söndag som denna. Du vet, musiken från gårdagen ekar ännu i ditt huvud och du orkar inte analysera och leka speciell - Det låter helt enkelt bara bra.
Denna duo kommer med all säkerhet, likt Miike Snow och MGMT, besöka våra radiokanaler framöver. Ja, jag misstänker att jag snart kommer hålla händerna för öronen när omgivningen börjar hajpa och ångra att jag någonstans bidrog till det. Men jag blir aldrig riktigt klok på musik, det kan hända oförklarliga ting när den och jag väl sätter igång.

Nothing But Your Love

Over and Out

Inga kommentarer: