10/18/2010

Folk som inte diggar, det är de som inte vet shit.

En tribute för allt det som varit och det som komma skall. Från de tyngsta i gamet, från de som kastade om idealet för svensk hiphop till de riktigt färska som är redo att entra. Fuck lilla landet lagom, vad är det? Vi är storstilade!
Hör du också hur de fullkomligt pissar på myten om lilla landet lagom och bokstaverar oövervinnlig med versaler. In ya face! Det spritter ända ut i mina fingertoppar, fötterna hoppar för fullt här under filten och huvudet kan bara inte vara still. Jag är inspirerad och så jävla stolt. Så om du av någon oförklarlig anledning missat EVOLUTION så bör du skämmas. Och har du aldrig diggat svensk hiphop, gör du det nu. Ja, får du inte nackspärr av det här vet jag inte om du och jag andas samma luft eller ens bor på samma planet. Du vet, det är det här de kallar musik, du har kanske hört ordet förut?

Ja, nu är det ganska enkelt att gissa vilken platta som ska joina mig på basketplanen...

Over and Out

Inga kommentarer: