10/05/2010

Jag förstår ingenting men ändå allt. Tack, ni har det fortfarande i er!


Jag minns när jag råkade passera en spelning med dem på Malmöfestivalen för x antal år sedan. Det var en liten folksamling som stod framför scnen och som om jag stod vid ett magnetiskt fält drog de mig till sig. Musiken var oförglömlig. Galen, gullig och fullkomligt oförståelig men ändå bara så rätt. Jag stod gapandes med öppen mun och märkte hur mina converse började stampa runt i gyttjan. Sedan den dagen var jag hooked.
Nu har det gått fyra år sedan sist de släppte platta, varför vet jag inte men har hört ett rykte om att PSL kommer förtälja mig detta inom en snar framtid. Det ser jag fram emot och jag ser även fram emot att få veta något mer om dem än vad jag gör nu.
Jag är nyfiken, jag vill veta mer än att ni är från Stockholm Leo Drougge och August Hellsing- vem är ni? Längtar tills plattan kommer, den kanske också avslöjar något mer. En sak är säker, den har hittills avslöjat att ni still got it. Jag förstår fortfarande ingenting men ändå allt och jag älskar den känslan.

Lo-Fi-Fnk - Sleepless

Over and Out

LO-FI-FNK – "Sleepless" from LO-FI-FNK on Vimeo.

Inga kommentarer: