10/06/2010

Du är inte störig, det är bara jag som är dryg.

Man påverkas lätt av saker omkring en, saker man ser och saker man hör.
Någon sa någon gång att de mött honom och att han var störig. Av oförklarlig anledning blev mitt jag en blodtörstig igel och jag sög i mig informationen som någonstans där blev min sanning. Ett, tu, tre trodde jag att jag tyckte han var störig. Jag gillar inte när det blir så men det händer ibland.
Denna förpestade igel höll sig fast vid mig och mitt jag och nu, såhär i efterhand, förstår jag att jag nog levde i förnekelse när han släppte första plattan. Jag visste ju redan, inget för mig, right? Men, som om han visste hur det var, valde han ta ett stadigt grepp om igeln, som växt och blivit stor vid det här laget, och ryckte den äntligen ur mig. Plopp! Befriad från mina fördomar, hörde jag då det.
Det var någon gång i början av september han spelade upp sin nya EP för mig. Jag skämdes, sa förlåt och sprang därifrån. Nu har jag spelat den varje dag, älskat den varje dag och viskat förlåt, för mig själv, varje dag.

Skit i att du var störig mot någon den där gången, skit i att du kvalat i Idol, skit i att du och alla andra är indianer nu och skit i att jag var dryg.

Simon Norrsveden - Quentin Tarantino

Over and Out

Inga kommentarer: