9/23/2010

Hur Högt? Så högt att det vibrerar!


Ibland är kombinationen bara så rätt. Här snackar vi en av svenska hiphopens mest respekterade producenter, Thomas Rusiak, som tillsammans med en av hans kvinnliga stjärnskott, Adiam Dymott, och två av Sveriges mest talangfulla rappare, Näääk och Nimo, slår ihop sig och bildar gruppen Hur Högt.
Yes, nu har jag spelat deras första singel, Hur Högt?, en längre tid och självklart måste den in i mitt musikotek. Jag kan dessutom passa på att tillägga att ivrig är bara förnamnet för hur jag känner inför deras kommande skivsläpp.

Denna låt är på gränsen till perfektion. Jag menar, du har den sköna rappen, det råa soundet, basen, två sköna killar som joinar (DJ Vietnaam och Jerry Hoffmaestro) och en medryckande refräng där du helt enkelt inte kan låta bli att sjunga med. Jag stampar foten i takt med basen, hiphop-ryckningarna sätter in i verserna och jag lovar att hon i ettan bredvid hatar mig nu. Hennes vägg och glas vibrerar säkert därinne. Men, fuck it, det är omöjligt att ta hänsyn till henne nu. Hur Högt ska spelas HÖGT!

Over and Out

Ps. Är inte videon sedan så jävla grym? Som en grym trailer - och jag vill se hela filmen! Inte ofta man ser sådant i svenska sammanhang. Ds.

Inga kommentarer: