11/03/2009

Nyp mig inte i kinden, jag är Gangster FFS!


De är den där hiphopgruppen som gjorde sig kända för människor utanför sin hemort Philadelphia när de gjorde en remix på MGMT's Kids. Själv blev jag inte såld på denna remix och inte heller alla de andra de gjort utan gillade mer deras egna musik och så även idag. Det är onekligen en popig ton i mix med sköna beats och i detta blandar de självklart in några rader om bland annat det sedvanliga "jag-gillade-inte-skolan-och-klarade-mig-utan-den-ändå". Lite gulligt på något sätt. Det ska kännas rått och gangster men idag får jag känslan av att vilja nypa dem i kinden och bjuda dem på en kopp kaffe. Okej, kanske inte riktigt så sockersött blir det. Nog häller vi allt i några droppar Strårom när natten gör sig påmind och sakta men säkert blir det nog lite rått och gangster. Men, vem vet, kanske var det gulligt idag men imorgon mår vi alla annorlunda och då är det kanske plötsligt jävligt tung musik som dånar ut ur högtalarna. Kort sagt, gulligt idag, tungt imorgon.

Chiddy Bang - All Things Go

Over and Out

Inga kommentarer: