11/02/2009

"Fuck me you black Kentucky Fried Chicken eatin', cookie eatin', pickle juice drinkin', chicken gristle, biscuits eatin' motherfucker"


Jag var tvärsäker på att jag höll på att bli blind när fläckarna täckte mina ögon. Och inte hjälpte det att jag veckan innan sett en dokumentär om en man som testade på att vara blind - Men det visade det sig att jag behövde glasögon. Allt detta stirrande in i skärmen hade tydligen påverkat mig mer än vad jag kunde ana och ett tu tre stod jag på Synsam med +0,75 i synfel. Ett ringa fel men dock tillräckligt för att påverka mig tydligen. Just där och då såg jag plötsligt fram emot att plocka upp en bok och det som jag tidigare känt när jag läste fick nu en förklaring, inte längre några kletiga bokstäver som flyter samman. Jag hade enbart siktet inställt på en enda bok som jag köpte direkt när jag fick mina glasögon - Fredrik Strage Txt.
Så, nu kanske du förstår, musiken sammanflätar hela mitt liv och så även när det kommer till bokval. Följande inlägg borde egentligen funnits med långt tidigare och självklart påmindes jag om vad som borde skrivas om när jag plockade upp boken och läste kapitlet om The Notorious BIG. Jag skrattade mig fram mellan raderna samtidigt som jag mötte den fullkomligt seriösa tonen och någonstans i det hela nämnde han den, en av mina favoriter med denna man. I egentlig mening behöver den inte någon vidare förklaring utan man ska nog mest bara njuta till den råa texten och de hårda bankandet som i alla fall förvandlar mig till ghettokid om så för de 5 minuter och 8 sekunder som den spelar.

Gimme The Loot

Over and Out

PS. Om ni undrar så är rubriken hämtad från ett mellanspel på skivan Ready to Die och Biggie får denna befallning i sänghalmen. DS.

Inga kommentarer: