9/09/2010

Thugiga-fingrar-och-heroin-chict-hår

Jag minns det tydligt, ja, han är faktiskt ett av de allra klaraste minnena jag har från Whoa. Yes, ni som är med hiphopsvängen fattar vad jag menar. Notera då att jag har, kanske universums, segaste minne, så för mig betyder detta något alldeles speciellt.

Känslan sitter kvar; ” Spökskrivare - Högerklicka och spara som” sedan var den min och detta var på tiden då skivor fortfarande brändes. Sedan spelade jag den flitigt i mitt rum och var extra nöjd när jag spelade den i stereon på någon random hemmafest. Hur het var inte jag? tyckte jag, de andra tittade konstigt, gav en liten grimasch. Ni vet, läppen drogs närmare mot kinden, tänderna visades och ögonen skrynklade ihop sig. Det var tecknet för ”snälla sätt på 50 Cent för det är minsann tung hiphop.” De tittade nöjda mot varandra, slängde i It’s your birthday i spelaren och tog fram de thug-iaste fingrarna som en Näsetbo kunde. (Läs: Inte så särskilt thuggish för er som inte varit där)

Idag känner dessa människor till honom från Far & Son och de tror de är heroin-chic-flummiga när de slänger sina svettiga hårtoffsar sida mot sida i takt med musiken. Men, jag älskar dem ändå – alla kan ju trots allt inte vara lika grymma som jag är…

Hur som haver, jag känner honom från Las Palmas, en del av Far & Son och nu mer underbart som Simon G. Yes, jag vill lova att helgens bravader brände av denna låt både en och två gånger. Kanske är det något med skånskan, något med beatsen eller något med texterna, I don’t know, allt jag vet är att mitt huvud gungar ghetto. Sug på den eller nej sätt på låten så fattar du vad jag menar.

Simme

"Jag växte upp i Hjärup, i södra Sverige.
Det var typ som Sex & the City ungefär,
fast på landsbygden och utan sex då tyvärr."


Ps. Att rekommendera Spotify versionen. Är man fresh på marknaden är det svårt med dessa jäkla klipp. Ds.

Over & Out

Inga kommentarer: