6/17/2010

Du vill att vi ska drömma och det gör vi nu!


Ända sedan PSL, som så många gånger förr, förgyllde min vardag med ett unikt klipp med denne man har jag febrilt googlat, youtubat och i princip gjort allt som stått i min makt för att få höra mer av honom, men det var svårt.
Därför är jag nu överlycklig över hur han får mitt hjärta att dunka på, mina ben att stampa takt rebelliskt och generellt att han helt enkelt lyser upp mitt liv. Nu trivs jag som bäst, sommaren är utanför min dörr, vinglaset i min hand och jag lyssnar på svensk musik när den är som skönast. Jag och min pv sjunger i takt när refrängen stundar och vi vet båda två att det enda vi vill göra är att springa ut i sommarnatten, låta hela världen spela musiken högt och bara le. Det är precis som han själv beskriver det och så som han själv döpt albumet, slut dina ögon och dröm om Egland. Du gör det inte svårt Per. Tack!

Per Egland - Merkurius brinner

Over and out

Inga kommentarer: