1/25/2010

Årets hetaste möte

Det bara måste vara så att detta är en perfekt inledning på ett nytt år med sexiga kollaborationer där street möter rock och tar luften ur lungorna på mig med dess storhet. Kanske lätt att säga nu när det nya året precis bränt av sin första månad men det är lätt årets hetaste möte.

Jag snubblade över denna man när han feata någon annan och jag gillade det, sen släpper han eget och ett tu tre står han på P3 Guld och tar emot pris, grattis. Vidare trillar jag in på PSL och ska köra den dagliga kollen och så är han även där. Men han är inte ensam. Bredvid sig har han två av Sveriges små darlings. Ja, jag minns faktiskt när jag i yngre dagar tyckte att det var oförtjänt förskräckligt att detta band inte fick den cred som de så väl förtjänade. Men, åren gick och snart fattade allmänheten grejen och Mando Diao var ett faktum här för att stanna. Så, några år efter denna anekdot är nu äntligen tiden här att rulla ut den röda mattan för mannen som har en storhet lika stor som hans namn, Stor. Ja, jag kan lova att respekten för honom är just stor och trots att originalet är tungt som få så får PSL's inspelning mig att trilla av stolen. God dammit! Så genialt att inte ens orden gör dess rättvisa.

Så under kniven på en frisörsalong i Norsborg centrum med Salla, Björn Dixgård, Gustaf Norén och en hemlig violinist skapade Stor och hans vänner ett minne för livet. Ett minne för mig, ett minne för dig och ett minne för alla andra med ett bra set öron.

Lilla Shorty

Over and Out

Inga kommentarer: