10/21/2009

Jag måste offra mig för konsten, för hans skull.

Om du bakar ihop Bob Dylan med lite David Gray och avslutar med ett stänk av Billy Corgan, vem får du då? Svaret är The Tallest Man On Earth. Geniet bakom detta ljud är dalarnas största stolthet, Kristian Matsson. Mannen som känns igen från bandet Montezumas men som sedan en tid tillbaka går självständig med soloprojektet som får mig att skaka. Nog för att jag är svag för de som förtrollar mig med falska röster men när jag lyssnar på sådant här påminns jag om hur mycket jag bara älskar råa och alldeles gudomliga röster. Han är kort sagt helt fantastisk. Inga krusiduller eller svåra ord, han är helt fantastisk.

Tyckte jag kände igen honom och så kom jag på det - han har turnerat med Bon Iver och således missade jag dessa två genier förra året. Något jag idag ångrar bittert och något som gör att jag snart lägger alla mina besparingar på att flyga mig till en annan stad för att få njuta lite. Man måste offra sig för konsten och nu står jag på tur.

TTMOE - Secret Garden Video Series

Over and Out

Secret Garden Video Series: The Tallest Man on Earth from hoovesontheturf on Vimeo.

Inga kommentarer: