12/06/2008

Kontakter är det som räknas

Det är officiellt, du behöver inte vara den grymma sångaren, den snygga bruden/snubben. Det enda du behöver är att ha ett grymt sound. Med andra ord så kan vem fan som helst faktiskt göra musik i radio - Fast det skadar ju inte att ha en polare som har anknytningar till den tunga musikbranschen.
Nej, så är det med allt här i livet, kontakter är det som räknas i slutändan, det är dem som tar oss någonstans. I detta fall tog Alexandras polare henne till inspelning med hjälp av hans kontakter och nu är hennes projekt som Mitt Piano ett faktum. Häftigt.
I kommande klipp hör ni Små, Små Steg. En låt med sköna pianofingrar, intakta och fasttakta trumslag till en vanlig svensk tjejröst. Det är plain and simple hennes röst, inget mixande med den inte, och visst är det skönt att slippa det ibland? Men skånsk-dialekt-älskare-i-musiksammanhang som jag är kan jag inte låta bli att tänka på hur mycket bättre jag troligen tyckt att låten var om den sjöngs på denna dialekt. But it's fine, jag gillar dig ändå Mitt Piano.

Over and Out

Inga kommentarer: