12/04/2008

Framtiden lyser klar

Ännu en produkt utav universitets lata dagar. Ja, vad gör man inte när man har brist på annat? Skapar omedvetet ett grymt band såklart! Daaa.
New York-grabbarna som signades år 2006 men som fick sitt stora genombrott när de uppträdde på David Letterman med Time to Pretend år 2008. Låten hamnade då snabbt högt upp på musiklistorna och därmed var MGMT (tidigare kända som The Management) officiellt etablerade artister. They were in. Nu hör man dem i tv-serier som Skins, Gossip Girl och 90210 och som support till bland andra Radiohead. Med andra ord lyser framtiden klar.

Detta är shape-shifting psychedelic pop har jag hört och hur galen än benämning låter så stimulerar det likväl mina öron.
Tänker ofta på att om jag gillar musiken nu, hade jag då också gillat den på en fest? Svaret är enkelt, självklart! Kan se mig själv sitta gungandes med huvudet lite lugnt och behagligt samtidigt som jag smuttar på något gott. Ja, detta tankesätt fungerar oftast, and you know it's true?

Så, mina damer och herrar, i vardagsrummet, ipoden eller på fest, här har ni Electric Feel.

Over and Out

Inga kommentarer: