10/10/2008

This is it.

Trots att det är mot alla mina principer och åsikter gällande människors eviga bloggande tvingade dagarna med musik mig att göra detta. Påbörjar detta mest för att musiken förtjänar det, men också på grund av att jag kanske kan hjälpa någon att hitta något njutbart och kanske till och med fantastiskt. Är även sugen på allas bittra påhopp gällande mina val och min smak, so let's get it on!

Vad får Du av mig?
Jag ger dig mina åsikter och tips om en salig blandning musik. Musiken påverkas av humör, människor man möter och mycket i takt med årstiderna. Dock kommer jag inte att ge dig dansband eller schlager, så är du sugen på det avslutas vår bekantskap här.

Inledningsvis vill jag dela med mig av några låtar som jag för tillfället fullkomligt älskar. På buss och tåg på väg till skola eller jobb är jag nästan lika jobbig som min syster alltid var och spelar Parken - Åt helvete med himlen, så många gånger att omgivningen hade mördat mig, om de visste. Parkens skiva överlag är ju även den fantastisk om man gillar svensk synt/electro/pop. Texterna är sjukt trallvänliga och sådana som skapar bilder i ens huvud. Jag menar jag ser verkligen "Henry" framför mig och känner igen typen. Det kommer ni nog också göra.

Vidare har vi fantastiska Kite. Möllans hopkok med synt/electro/pop bestående av en medlem från gamla Strip Music samt Yvonne och även en medlem från The Mo och Melody Club. Låten - My girl and I, är helt enkelt en sådan låt som berör en på ett sådant där speciellt sätt. Ni vet när hjärtat liksom börjar värka lite för att det är så vackert. Med risk för att jag låter för EMO så back to fakta. Låtarna på resten av EP:n är även de att rekommendera. Den härligt falska och spröda rösten får vem som helst att vilja börja sjunga i hopp om att det kanske låter lika bra. Men det gör det aldrig.

Over and Out

Inga kommentarer: