10/12/2008

Hiphop i toppform

Godafton. Hörde denna feta låt för ett par veckor sedan, tiden innan bloggandet, och den har spelats flitigt. Från första stund örat möts av beatsen och soundet kan man ju inte annat än att gilla det. Enligt mig.
Mannen bakom ljudet är skånepågen från Kristianstad, Henok, som tidigare släppt EP:n That Fucking Guy och singeln Can I från albumet Almaz Charming Child. Man kan inte annat än att först och främst bli en aning patriotisk över skånes tillgångar och för det andra imponerad. De är ytterst få som kan få till det där soundet som gör att det lika bra hade kunnat vara hämtat från säg USA. Svårt att beskriva, men jag tror att många förstår vad jag menar. Hur som helst kan jag garantera att om ni gillar hiphop får ni det nu serverat på det allra finaste fatet. Jag ger er också ett problem för efter lyssnandet kommer ni liksom jag gå runt och nynna, fly fly fresh forever, forever...Men vad fan gör det nu?

Over and Out

Inga kommentarer: