10/21/2008

Hemligheten avslöjad

Tycker alltid att det är lika lustigt att se och höra personer som man vistats med i sådana här sammanhang. Det var inte denna föreställning jag hade av dem, att det var det som de pysslade med, att detta var deras sound, men jag misstänkte...Det visade sig att de var Gaby and the Guns. Hemligheten avslöjad.

Är du i Lund kan du inte gå miste om stoltheten borna känner gentemot denna grupp, det vill jag lova, och det kan jag förstå. Jag är ingen inbiten GATG-lyssnare men det jag har hört tycker jag är mycket, hmm hur ska det beskrivas? Jo, charmigt är vad det är. Framförallt är det charmigt att bandmedlemmarna har olika musikaliska bakgrunder. Någon har satt spår i skånska hiphopen genom Poetized och någon annan medverkat i stockholmsbandet Renegade Generals. Och nu är de här, se som det kan bli, så bra det kan bli. Soul rock kallar de det visst.

Well, well här har ni den relativt nya videon med Gaby and the Guns - Hemlighet.
Lågbudget video när det är som fucking bäst.

"Vill du vara omöjlig, så var det med mig."

Over and Out

Inga kommentarer: