10/21/2008

Från att bli hatad till att hata

Kände att jag gick och blev lite sentimental när jag läste Petters blogg. Han avslutade nämligen med låten som enbart lades ut som ett bonusspår på itunes, hiphop musik,och den som han förövrigt kört i sitt fantastiska medley.
Huvudet börjar snurra, fylleminnen från sommarens konsert och årens konversationer kom tillbaka och jag kom dessutom tillbaka i tankar från förr. Hur det såg ut när man var liten. Minns när man satt och spelade in låtar från radio till band, satt sedan och spola mig galen, fram och tillbaka, fram och tillbaka, och detta bara för att kunna få låttexten till Vinden har vänt. Jag ville ju veta vad de snacka om, kunna relatera, och tro det eller ej men än idag kan jag låten utantill. Hårt arbete lönar sig med andra ord.
Sedan gick tiden, hade inga pengar i fickan så man snodde sin syrras Petter skiva varje dag, vid denna tid var vi inne på Bananrepubliken, och hon bara hatade mig mer och mer. Men så gick det en tid och mitt egna skivförråd växte sig bara större och större, jag behövde inte bli hatad längre, nu hatade jag istället.

Är lite smått störd över att utbudet på Youtube sög i detta avseende, hittade för det första inga av de låtar som jag letade efter - allt som erbjöds var same old, same old. För det andra krävde alla request, palla. Nåväl, får bli en sjukt kass och den enda inspelningen av hiphop musik taget ur medleyt. Om ni får chans fixa originalet på itunes eller gå in på http://www.goddamnit.se/petter/och njut.

"För det finns inget som, för det finns inget som, för det finns inget som hiphop musik!"

Over and Out

Inga kommentarer: