1/14/2010

Telefonen som spräckte bubblan

Kanske precis som PH3 filosoferar om universums mysterier filosoferade jag och befann mig i en bubbla. Jag tog en lång jävla julledighet och han till och med en examen, en jul, en fet nyårsafton i Cph och nu ett nytt jobb. Bubblan är alltså officiellt spräckt och jag släpps handlöst ut i universums famn igen. Om jag tidigare svävade ovanför marken står jag nu stadigt igen och tvingas fokusera, inget lallande utan total fokus och nu ska Malmöfestivalen invadera mitt liv totalt, and I like it.

När jag lyssnar på Profilen och Eye'N'I känns det så självklart att de ska få inleda efter min långa ledighet. Denna mycket intressanta kollaboration gör något med mig och någonstans dras jag tillbaka några år, mycket Petter-känslor och tidigt 00-tal, bara sådär skönt som svensk hiphop kan vara. Någon viskade i mitt öra att bland annat Salem Al Fakir joinar dem, drog någon en rövare eller är det sanningens skönhet? Hur som haver intressant och skönt. Skönt, kanske ett underskattat ord som oftast ska geggas in i fina och konstnärliga uttryck, men idag är allting bara skönt. Plain and simple.

Nu ska jag nog ringa yttre världar och atmosfärer och slå numret de så fint berättar om
0739 44 16 81
Ses där ute någonstans.

Telefon

Over and Out

Inga kommentarer: