11/16/2009

Hello nackspärr!

Han har präglat mitt liv under en mycket lång tid och han var en av få som jag bara var tvungen att köpa skivan av trots att barnbidrag och andra tillgångar inte alltid ville detsamma just då. Jag har alltid hävdat att han är en av få av de stora artisterna som jag faktiskt hade älskat att se live. Jag som annars kan bli lite avtänd av de största arrangemangen i musikväg skulle i detta fall älskat det.
Jag misstänker att min kärlek till denna man inte enbart uppstått på grund av hans oklanderliga musiktalang utan även på grund av hans personlighet. I min mening verkar han onekligen lite mer ödmjuk än de allra flesta och jag tror jag gillar det faktum att han är a preacher's son. Lite lagom gangsta men också riktigt mjuk.

I skrivande stund lyssnar jag på en mästerlig version av en klassiker och mitt huvud svänger fram och tillbaka så kraftigt att något nyss knakade till. Att jag dessutom lyfter upp händerna och kör lite gangsterrörelser förvånar inte enbart hundarna här på golvet nedanför mig utan också mig själv och för en stund skäms jag för att sedan fortsätta - Jag kan icke sluta! Under dessa ljuvliga minuter får jag därför inse att jag är lite pinsam och antagligen en fröjd för ögat om grannen råkar titta ut genom fönstret men vad betyder det nu? Jag bjuder gärna på detta eftersom att det spritter i mina fingrar och min hjärna talar med mitt huvud och nacke och befaller dem att röra sig. I have to obey. Hello nackspärr!

Wyclef Jean - Ready Or Not (MTV MAMAs Rehearsal)

Over and Out

PS. Missa inte hans nya material. Me like Warriors Anthem. DS.

Inga kommentarer: