9/10/2009

Testa

Första gången såg jag dem på något musikprogram. Ett sådant musikprogram som av någon underlig anledning enbart visas nattetid när ögonlocken vill allt annat än att vara öppna. Minns inte vad programmet hette, det var ett bra tag sen nu, men en sak minns jag, jag gillade detta. En underlig duo på något vis, en underlig men mycket skön. Häftigt egentligen, två människor från två olika band hör den ene repa på hotellrummet ovanför och efter brevväxling mellan UK & USA är resten nu historia.

Ikväll syns denna låt här eftersom jag i mitt huvud ser mig själv vandrandes på en gata. Med bestämda steg och en tom blick känner jag mig lite smartare och lite bättre än alla andra. Ja, just detta framkallar nog denna låt. Why won't you try it?

The Kills - Cheap and Cheerful

Over and Out

Inga kommentarer: