9/29/2009

Mitt kvarter, Markus

De mitt emot ser jag aldrig och inte ett enda ljus tänds någon gång. De i 3:an bredvid är sura och gillar det osexiga lysröret i köket och har bara en glödlampa i vardagsrummet. Tavlorna hänger fel och de passar inte in. Gubben i 3:an på andra sidan ser jag aldrig och ändå är det han som plågats varje fest vi inbjudit till. Konstigt. Hon i 1:an bredvid onanerar så det dunkar i väggen och vi tvingas klaga. Pinsamt. Längre ner på gatan ligger den 70-tals gula hårsalongen som du tycker är gullig eftersom det är gubbarnas och tanternas tillflyktsort för skvaller. Själv är jag glad, hälsar alltid och allra mest på den konstiga killen på 3:an i mjukisbyxor. Jag dansar även gladeligen turtledans när jag är berusad till grannarnas tjuvkiksförtjusning och har helt klart den snyggaste inkikslooken från gatan som alla avundas.

Du har berättat din version Markus, här är min. Tack för PSL-vecka.

Markus Krunegård - Mitt Kvarter


Over and Out

Inga kommentarer: