4/09/2009

Beslutsångest med punk

Försöker bestämma mig. Är det bara för att låttiteln tilltalar mig eller är det låten i sig? Nej, det är nog allra mest för att låten är skön som den uppenbarar sig här just nu. Trots att det förstnämnda förhöjer nöjet en aning.

Detta är det osignade punkbandet från Australien som tog ett steg in i mitt liv på något underligt vis. Ja, denna låt är i vissa partier ganska så rå, lite mer än vad mina rocköron brukar lyssna till men gud vad jag älskar den nonchalanta stil och stördhet som bara punken kan leverera som allra bäst. Man liksom använder sig av rösten och dess tonläge på ett annat sätt och därför lyssnar i alla fall mina öron.
Mycket skön video dessutom - och ett plus för dem i deras jakt på succé är att sångaren är en sådan typisk sångare som många unga peps kommer att förälska sig i, drömma om, idealisera och fullkomligt avguda. Hmm, lite magstarkt nu kanske? Kanske, kanske inte. Fuck that - vi pratar musik och nu är det färdig snackat för min del - hate it or love it - håll för öronen eller spetsa dem. Time will tell. Press play.

The Scare - No money

Over and Out

Inga kommentarer: