12/09/2008

Sköna och nördiga

Det är inte utan att man tänker på The Smiths när man lyssnar till detta band. Ja, från första stund jag lade örat till så blev detta i alla fall min tanke och jag noterade även att de likt The Smiths berörde mig på det där speciella sättet. Ni vet när det nästan gör ont i magen för att de träffar vissa toner? Att sångaren dessutom har ett otroligt djup i sin röst förvärrar inte direkt situationen.
Detta är Twig mina damer och herrar. Ett stockholmsband som varit verksamma sedan 2002, men som nu äntligen debuterat med Life after Ridge. Tack.

Denna fantastiska version av Ciao Ciao Bomb bjuder PSL på och jag kan bara inte låta bli att gilla dem om ännu mer nu. Jag menar, för det första, inspelning på biblioteket, så klockrent och för det andra se så härligt nördiga de alla ser ut. Så cute alltihopa.

Over and Out

Inga kommentarer: