12/18/2008

Kvällens njutning

Ännu en dialekt att älska. Grabbarna från Oxford, England med den sköna dialekten går under namnet Foals och är förutom ett skönt band även sköna människor verkar det som. Jag menar, efter följande citat kan jag inget annat än att älska dem just bara på grund av det.

"Foals was started as a reaction against the self-applauding high brow math pack in Oxford."

Efter att jag under några månaders tid byggt upp min förtjusning till detta band blev jag väl en smula överraskad när ZTV idag rekommenderade dem. Jag och någon/några som sitter och bestämmer över den där listan delar åsikter i denna fråga och det måste ju betyda att om jag har samma smak som dem, dem som är respekterade musikmedvetna människor, så blir väl kontentan att jag också borde vara en respekterad musikmedveten människa? Ha!

Skämt och sido, mina damer och herrar, kvällens njutning:
Foals - Olympic Airways

Over and Out.

Inga kommentarer: