12/22/2008

"The kid is the truth"

Sedan Neptunes etablerades och fick ett välförtjänt erkännande på marknaden har världens öron för vad hiphop kan vara vidgats. Senare har vi hört från män som Lupe Fiasco och Kanye West vilket i mitt tycke representerar den alternativa hiphopen, eller ska vi säga den nya hiphopen. Helt förvånande är det ju då inte att självaste Pharrell också hyllar denna unga talang med orden; "the kid is the truth."
Ja, det känns väldigt ärligt, väldigt street, lagom kaxigt men som på ett grymt sätt behåller känslan med glimten i ögat. Personligen föll jag direkt, ni vet, i somliga fall räcker det med att beatet kör igång. Att han sedan även har roliga och smarta rhymes försämrar inte mitt fall för honom.
Samtidigt som låten representerar newschool så är det grymma att den trots allt är jävligt oldschool. Ja, detta kan tyckas blivit förvirrande men jag tror att det jag förösker säga är att Charles Hamilton är skön, Riktigt skön. Inte helt omöjligt ett nytt stjärnskott.

Brooklyn Girls

Over and Out.

Inga kommentarer: