12/19/2008

Den går inte att glömma

That makes me craaaaazzzyyy
Ja, år 2006 var året hela världen sjöng denna låt som om det vore deras nationalsång. En låt som stjärnproducenten Danger Mouse och gamle hiphopmannen Cee-Lo Green komponerade ihop en vacker dag ovetandes om vilken galen tid som låg framför dem.
Nåväl, det var en mega hit, efter det trappades hitarna ner och ingen tycktes slå Crazy. Men vem bryr sig? hit is shit. För mig räcker det med de grymma beats de bjuder på och den ljuva rösten. Dagens klipp påverkas därför enbart av dessa ting, det är ingen hit, men den berör. Sedan första dag jag såg videon har jag inte kunnat glömma den och därför ser jag det som ett måste att den uppenbarar sig här. Den ska ta ett steg ut ur bara mitt minne och på detta sätt minnas forever and ever.

Har svårt att tro att det finns någon som inte känner det man ska känna efter att ha sett och lyssnat till denna video.
Men, sjukhuven finns ju.

Gnarls Barkley - Who's gonna save my soul

Over and Out.

PS. Get ready att spy om du råkat se My super sweet 16 där självaste bortskämda Cee-Lo's dotter innehar huvudrollen. - Den mannen måste känna ett visst misslyckande där. DS.

Inga kommentarer: