10/28/2008

Är vi av samma sort?

Nu hoppar laptopen sådär lite smått störigt igen, precis så där mycket att det gör det svårt att skriva. Mina fötterna och ben kan bara inte vara still, men vad gör det när man lyssnar på grym musik? - Fan, det är ju trots allt musikens fel. Ett skönt fel.
Vem är det då som skapar detta hoppande?
Ja, jag har älskat dem några år nu. Folk kunde titta snett på en om det hörde vad som strömmade ur lurarna, vi talar alltså om en tid då världen inte var redo för dansant, störd eletronica.
Jag talar om Hot Chip.

Sedan år 2000 har dessa män från London existerat och tur är väl det - annars vet jag inte vad jag hade gjort av min stördhet.
Det jag också älskar med dessa män är att lika mycket som deras musik får mig att dansa så innehåller det alltid någon eller några låtar på deras skivor som är djupa, lite mer lugna på electronica vis. Ja, faktum är att mig slutar de aldrig att förvåna vilket alltid ger en skön omväxling. Kanske hade man flippat ur totalt annars?

Så, testa nu att trycka play på klassikern, Over and Over här nedan och se om det är möjligt att sitta still. Om så är fallet är du och jag helt enkelt inte av samma sort.
Vidare har vi en av deras lite lugnare melodier, And I Was A Boy From School, riktigt skön! Och slutligen Touch too much, från senaste skivan som också är mycket skön.

Over and Out





Inga kommentarer: