10/25/2008

Oklanderliga och mästerliga.

Jag kände på mig att det skulle ske stora saker för honom. Någon så unik som han faller liksom inte emellan - guldkornen hittas alltid till slut.

En tid i mitt liv var han en trygghet, han kunde i sina texter beskriva allt det som jag då försökte göra. Sådana stunder är magiska.
Härom natten drömde jag dessutom om honom, ni vet en sådan dröm när det verkligen känns som det är verklighet - någon/något försöker skicka ett budskap. Övertygelsen i hans röst var så verklig. Hmm? Tänkte ju då onekligen på intervjun igen och hoppas att mina lärare ser tillbaka på det nu och inser vad det var jag faktiskt gjorde. Ingen kände till honom men schi fick ni nu. Ha!

Ännu en skånepåg som förgyller vardagen, eMiL Jensen (Ja, stavningen är viktig), artisten, estradpoeten, skådespelaren, ja gud vet allt han numera har på sin meritlista. Otaliga priser och utmärkelser har han i alla fall fått. Riktigt cool man om man tänker efter. Det han gör kan ingen göra lika bra och han är verkligen unik. Gillar dessutom hans sätt att vara som person, mycket ödmjuk och står stadigt med båda fötterna på jorden, inga divafasoner, eMiL är bara eMiL, pågen från Hjärup. Ett stort plus är ju såklart att han tillsammans med mig, David Bowie och hon anorexia Kate skådespelaren, har likadana ögon. En smärre missbildning i form av ett födelsemärke i ögat som gör att ögat får två färger. Cool gang.

Nåväl, har ni råkat missa denna man så måste ni lyssna till hans underbara musik och om den inte faller er i smaken så lyssna i alla fall till hans mellansnack - de är oklanderliga och framförallt mästerliga.

Eftersom inga av mina favoritlåtar fanns upplaga på Youtube väljer jag ett klipp där ni får lyssna till både hans musik och snack. I love it. Skickar även med en fin live -spelning av låten Så får du mig ändå. Efter detta måste ni fixa fram hans musik på annat håll.

Over and Out



Inga kommentarer: