10/16/2008

Familjen är viktig

Minns ännu intervjun jag hade med EMiL Jensen år 2006. Jag frågade vad han rekommenderade för musik just då och han svarade mig, Familjen. Hem sprang jag och försökte febrilt att ladda ner detta tips, men lika snabbt förstod jag att detta inte var någon musik jag skulle finna genom nätet, jag måste ringa EMiL om jag vill ha den i min hand, men det gjorde jag aldrig. Som jag fått ångra det, nu släpper de nästan 3 år senare ett grymt album som jag hade älskat lika mycket då som jag gör nu. Har verkligen försökt hitta en låt som mitt huvud inte svänger till sidorna åt men det tycks inte gå. Det är inte ofta detta händer, alltid någon låt du stör dig på eller bläddrar förbi eftersom den inte fångar dig ordentligt, men detta är ett fulländat album i min mening.

Efter våren och sommarens stora hit, Det snurrar i min skalle, som ingen kan ha missat, har sedan en tid tillbaka skånes stoltheter från Hässleholm inkluderande Johan T Karlsson samt kungen av modern elektromusik, Andreas Tilliander, släppt nästa megahit, Huvudet i sanden - detta är låtar I totally adore, men just denna vecka har repeat gått på Det lilla livet.

"Jag tar sats från himmelen, landar hårt i tystnaden. Inget sett, inget hört, inget sagt."

Alla vet vi väl att familjen är en av de viktigaste sakerna här i livet, men att den skulle vara såhär viktig kunde jag inte ana. Jag älskar familjen, i alla ordets betydelser.

Over and Out.

Ps. Ingen video skapad än. Ds.

Inga kommentarer: