10/30/2008

Dansa sig svettig

Sitter just nu och rör mitt huvud fram och tillbaka likt vågrörelser, ökar emellanåt tempot på detta, skakar lite på axlarna och stampar med fötterna. Ja, inget annat är möjligt när jag lyssnar på detta.
Timbuktu feat. Frej & Supreme - 6:an.
Detta är den andra låten som släppts från albumet, En high 5 & 1 Falafel, som i sig släpps 5 november. Ja, så vi får helt enkelt vänta några dagar till på den fullständiga produkten.
Personligen så är jag oerhört nyfiken på det eftersom jag verkligen gillar de låtar som redan släppts. Timbuk är Timbuk, that's just it.

Känner på mig att denna låt är en sådan jag kommer dansa mig svettig till en sen natt på någon random klubb. Hur skulle annars resultatet se ut när dessa män samarbetar? Frej känd från Slagsmålsklubben, Far & Son samt Maskinen, sedan har vi ju ökända Supreme från Looptroop Rockers.
Inget kan gå fel nu.

Det som Timbuk hittills bjudit på visar på ett nytt tänk. Gillar hans kolaborationer, riktigt intressant och är säker på att den kommande skivan kommer att bli samma succé som vanligt. Sverige har helt enkelt följt på hypen och fattat hur underbart det är med störd musik. I just love that sound -Lite otakt och bara fantastiskt galet.

To fresh for youtube so press here http://hypem.com/artist/timbuktu+ft++frej++supreme och jag lovar att ni kommer sitta som jag beskrev i inledningen.

Over and Out

Inga kommentarer: