10/29/2008

Bilminnen

Hamnade just mitt i programmet Mamma, det är en kändis i köket. En ung flicka fick träffa Ken Ring.
Tankarna föll då tillbaka till när man var liten. Storebrorsan hade köpt hans första skiva, Vägen tillbaka. Jag brukade sno skivan, springa ut i bilen och spela den högt. Detsamma gällde för Blues skiva, Samhällstjänst. Det var något speciellt med det där, att sitta i bilen var så grymt, man kunde spela så högt och jag älskade det.

Vissa skivor kommer liksom alltid att ha en speciell plats i ens hjärta. Texter som egentligen borde varit obegripliga för en ung flicka var så självklara, men det är väl så när man kan relatera antar jag, då spelar åldern ingen roll. Hursomhelst var dessa skivor viktiga och är fortfarande det, speciellt Samhällstjänst, så klockren. Ja, det räcker att man hör introt så är man fast, jag lovar.
Nuförtiden känns inte Ken som den Ken jag kände då, hmm, och Blues, ja han har man inte hört av på ett tag, men minnen har jag alltid kvar, och skivorna också för den delen. Klassiker.

Helt okej
Mamma


Over and Out



Inga kommentarer: