3/16/2011

Hej du kära låt, har vi setts förut?

Att missta en låt för att vara en radiohit är både bra och dåligt konstaterade jag i helgen...
Scenariot var detta: Den obligatoriska Spotify-listan strömmade i min lägenhet när det plötsligt spelades en låt varpå jag utbrister; Äh, byt, så mycket P3..! tills jag kommer på mig själv att; Nej, den spelas faktiskt inte på P3. Skamset fick jag sedan äta upp mina ord men insåg snart att det både låg något bra och något dåligt i det jag just sagt. Det dåliga/jobbiga må vara att det betyder att Underwear kanske en dag blir en sådan radioplåga men det positiva är väl också just det, att den har den potentialen.
Själv har jag lyssnat på FM Belfast ett tag nu och faktum är att låten har några år på nacken. Men, å andra sidan, sägs det att denna isländska, elektroniska-indiepop-dance-grupp inte riktigt upplevts om du inte hört dem live och av YT-klippen att döma verkar det minst sagt lovande. Nu har jag dessvärre inte haft äran att resa till Island ännu men som av en händelse (Läs: något otippad sådan) viskade en fågel i mitt öra att 1-dagsfestvialen Popadelica i Huskvarna bokat dem. Så nu är det bara att packa väskan och ta en roadtrip upp i de småländska skogarna den 7 maj - För vem är jag annars att uttala mig om man ska tro vad sägnen säger?

Ska du med förresten?

Inga kommentarer: