3/15/2011

Från en appfru till alla på The Supsy

Som den appfru jag är (Läs: Fru till en app-developer, det vill säga framtidens motsvarighet till fotbollsfru minus inget eget liv) ser jag det som min skyldighet att ropa Hej! varje gång en Iphone gör sig påmind, och i detta fall står Hollyweerd med sin Yellow Pages för detta. Kanske är jag totalt fokuserad på de där raderna i refrängen att textens helhet inte blir särskilt viktig, kanske säger de där raderna mer än tusen ord?
Det Hollyweerd tar upp, om än med viss skepsis, är förvisso inget nytt under solen - hur tekniken blivit en livsviktig ingrediens i våra liv, men när samma ingrediens nu tagit sig in i hiphopens värld vet man att det är for real, på något sätt. Det enda som stör mig är att jag vet så lite om dem som grupp, och ännu mer irriterande är kanske att jag inser mina begränsningar när det kommer till amerikansk-hiphop-slang-journalistik. Så, är det någon där ute som kan upplysa mig mer så be my guest! men tills vidare låter jag deras new wave- hiphop och dess beat gunga min kropp vidare mot nya insikter. Jag tror bestämt att jag stannar i mitt flow forever, jag motsäger mig inte att lyssna på den om och om igen. Jag vill bara fortsätta gunga, vill bara fortsätta känna basen vibrera i min kropp, vill bara fortsätta känna hur nöjd appfrun i mig blir.

Så, shout out till alla på The Supsy, this one's for you!


1 kommentar:

Linnea sa...

Hej Mia! Tycker att din blogg är mycket intressant och bra. Tänkte bara undra om du är mottaglig för musiktips? Hittar dock ingen kontaktmail. Hade vart kul att skicka lite musik till dig och se om du gillar det. Min mail är linnea.bengtsson@umgtemp.com. Hör gärna av dig!

Tacksam för svar,
Vänliga hälsningar
Linnea Bengtsson