3/22/2011

Vår, drömmar och girl power.

Trots att den obligatoriska väderomställnings-förkylningen belägrat mitt liv kan jag inget annat än att njuta när jag lyssnar på trallvänlig indiepop och möts av strålande vårsol utanför fönstret. Plötsligt har det hänt, plötsligt är minusgraderna ett minne blott. Borde kanske förstått det förut, borde kanske vetat att den obligatoriska väderomställnings-förkylningen är det ultimata tecknet på att det händer. Bort med tjocka dunjackor, bort med lager av kläder, av med kängorna! Snöra dina sneakers, vädra av vårjackan, känn hur solen värmer ditt ansikte, se blommorna blomma och lyssna in all underbar musik!
Det hela går som hand i hand med Alex Winston, Detroits pop-prinsessa som spås en lysande framtid. Några känner säkert igen henne och hennes låt, Choice Notes, från Hyundais reklam, medan jag för andra nu presenterar en sockersöt tjej med en minst lika sockersöt, men ack så säregen, röst. Hennes lekfulla toner gör det svårt att sitta still och jag förälskar mig i hennes grafiska profil som flörtar lite härligt med 70-talet. Och när tjejerna dessutom tyckts lysa med sin frånvaro på bloggen den senaste tiden känns det hela nu mycket, mycket bättre. Jämställdhetsnivån är lite mer i balans, förkylningen som bortglömd och jag bara drömmer mig bort dit Miss.Winston tar mig i Locomotive. Vad ska man säga? Vår, drömmar och girl power.


Inga kommentarer: