3/17/2011

PS I Love You

Stopp! Stanna! Jag vet vad du tänker och nej det är inte filmen jag menar... Vågar faktiskt inte ens tänka på hur tröttsamt många gånger de fått frågan om detta. Nej, här har vi Paul Sauliner och Benjamin Nelson från det kanadensiska bandet PS I Love You. Några känner kanske igen dem från låten Facelove medan andra fortfarande sitter frågandes. Låt mig då vända mig till de sistnämnda. Varsågod att njuta lite, dessa killar är imponerande. Med storslagen och aningens introvert indierock-musik sitter du mållös när du förstår att vartenda ljud kommer från bara två killar. Benjamin på trummor och Paul både sjunger, spelar gitarr och styr en pedalstyrd basorgel från golvet. Och med deras form av tekniken shredding spelar de så intensivt och hårt på sina instrument att jag, som annars kan tycka att det blir hysteriskt, istället blir stormförtjust. Kanske påverkas jag också av sångarens underbara lovehandles - ja, vem kan undgå att göra det? Han är ju så söt! Men framförallt faller jag pladask för hans operfekta röst som spricker precis på de rätta ställena. Notera även hur deras låtar alltid tycks ha klockrena och inbjudande intron.

För tillfället befinner de sig på SXSW (Läs: Som jag också är på i mina drömmar) och ska jag se dem live lär jag få åka över till brorsan i staterna. Tills vidare håller jag därför tillgodo med deras nya material, Leftovers, där de samarbetar med Diamond Rings, och inte är det så illa det heller, när jag tänker efter...

Ps. Jag älskar er Paul & Benjamin. Ds.



Inga kommentarer: