3/19/2011

Är jag fast i fällan nu?

När ens Spotifylista bara fortsätter att växa och växa märker man rätt tydligt vilka låtar man egentligen tycker om - Vilka låtar man bara måste lyssna på minst en gång om dagen, vilka låtar man tycks återvända till. I mitt fall stöter man på åtskilliga utav dessa låtar här på bloggen medan andra ständigt gör sig påminda om att de borde få en plats. En sådan låt måste vara Never Ever Ever Ever Again, för det går nog inte en dag utan att jag kommer på mig själv att jag nynnar på den. Och trots att det kanske är en låt man helst lyssnar på när man är lite lagom full och tycker synd om sig själv känns den ändå helt perfekt många dagar om året och i särklass en dag som denna.
Låten kommer från debutplattan som Siskiyou släppte år 2010 och kanske låter det konstigt men plattan känns överlag lite som den ser ut. På omslaget pryder en färgglad Bigfoot, vilket vid första anblick känns underligt. När man sedan lyssnar och tänker efter känns det helt rätt och denna, annars så läskiga, varelse blir plötsligt lättare att förstå och älskvärd. Faktum är att bandnamnet kommer från bergskedjan med samma namn, en bergskedja som sträcker sig in i skogen där det sägs att världens enda Bigfoot-fälla finns. Vi närmare eftertanke vet jag inte hur jag ska tolka detta, identifierar bandet sig med denna varelse eller har de fångat mig i fällan nu? Hur det än må vara är det fine med mig och jag ser fram emot den dag de ger mig fler låtar att nynna på.


Inga kommentarer: