11/12/2008

Min älskling DU!

Det har recenserats blygsamt om dessa killar under de år de har existerat. Hur kan detta var möjligt? Kan det vara för att deras musicerande förr var så likt allt det som alla andra släppte just då? För mig är det obeskrivligt. Kör de lite mer åt Broder Daniel/Bad Cash Quartet hållet är det fine med mig, men det ska ju nämnas att det är mer fine med mig nu när det går in på electro-soundet for real. Sucker för det som man är så börjar benen hoppa upp och ner direkt, huvudet gunga och plötsligt ser jag mig själv dansa helt ensam men fullkomligt lycklig på ett dansgolv.
Fuck, fuck, fuck jag älskar icke perfekta röster i denna kombinationen. Dessutom är det ju bara så fruktansvärt underbart med texter som kräver att man sjunger med;
Juuuuump the traaain!

Och namnet på senaste släppet är ju i sig lika klockrent som killarna - Techno music for the indiepop haters

Killarna jag talar om är My Darling YOU! Ja, kanske känner många igen dem efter låten Please don't talk to me I fall in love so easily. Ni vet I'm so young young young och så vidare...
Maybe, maybe not, här är i alla fall låten som gör mig lite smått sjuk i huvudet. In a good way.

Jump the train


Over and Out

Ps. Ha! suprise killarna är en produkt av Göteborg. Ds.

Inga kommentarer: