11/12/2008

Bok var ju låtar

Hans röst kan inledningsvis låta tråkig och lite som alla andras. Låtarna kan inledningsvis låta lite meningslösa och som alla andras. MEN, håll ut lite, sedan kommer du förstå det
- I alla fall om du är skapt som jag.

Ja, precis på detta vis fungerade det för mig när jag lade mina öron till för första gången, men sedan hörde jag det. Jag hörde hans röst, jag såg dem, jag kände med dem och jag började verkligen digga dem allihopa. Deras otroligt flummiga musikvideor och deras stil i sig fängslade mig. Riktigt sådär, vad jag skulle kalla det, flumm svensk-goes-new york kulturig. Fast de härstammar från LA.
Hur som haver är jag verkligen med på noterna här.

Här har vi bland annat han som trodde att han skrev en bok tills det att han förstod att det han i själva verket sysslade med var att skriva låtar. Så, skrivbordet åkte ut och instrumenten in.

Fan, vid närmare eftertanke är de klockrena. Gillar innehållet i texterna, väldigt innerligt och sedan är ju deras musikvideor så genomtänkta och bara rätt.
Tack för att The Airborne Toxic Event uppenbarade sig för mig.

Something new
Does this mean you're moving on?


Over and Out



Inga kommentarer: