11/19/2008

Det återkommande

Oldschool. Oldschool är Oldschool. Väldigt lite kan ge mig den känsla Oldschool ger mig. Minnen från förr tar vid och man blir lite lätt sentimental fast med ett skönt flow i lederna. Det fetaste är också att den är återkommande. Genom ens liv dyker den otippat upp lite här och där och till slut är minnena associerade till musiken så många att du tappat räkningen - och det är charmigt.

Följande klipp representerar bara en bråkdel av all fantastisk gammal hiphop som jag har inprogrammerad i min lilla skalle men ack så viktiga.

En som verkligen ligger mig varmt om hjärtat är Gangstarr's Moment of truth. Så uttrycksfull och fullkomligt genial.
Vidare ser vi en jag alltid pumpar högt så fort tillfälle ges, Reunited. Ja, den får mig att tänka way, way back. Vet inte, men den är bara sådär rå och härlig, sådär som bara Wu Tang Clan kan.

Sist men inte minst förtjänar Pharcyde's Passin'me by en plats här. Även den är en fantastisk tillgång i musikotekets värld.

Så, med detta sagt kör vi igång. Nej, klassiker behöver aldrig en lång beskrivning dom inte - Just press play an start a trip to back in the days and for days to come.

Over and Out





Inga kommentarer: