3/03/2011

Det var en gång en freakshow...och jag.

Jag skulle vilja påstå att det är omöjligt att inte digga om du trycker på play. För mig sker det naturligt, vare sig jag vill eller inte slängs mitt ghetto-huvud fram och tillbaka och plötsligt lyfter jag taket med mina händer. Kan erkänna att jag känner mig lite smått patestisk när jag inser att grannen mitt emot ser mig men JAG KAN INTE SLUTA, Galactic's Do It Again gör något med mig som jag inte kan rå för.
Jo, för nog händer något unikt inom mig när New Orleans-bandets funk/jazz/fusion/hiphop och elektroniska kombination drar med mig på äventyr. Mia likes it, she likes it a lot. Senaste skivan, Ya-Ka-May, är en ren och skär upplevelse som gör avstamp i varje musikgenre there is. Likt ett kringresande cirkussällskap som ständigt drar ut på nya äventyr och som aldrig slutar att förvåna. En freakshow som hela tiden gränsar mellan något genialt och något totalt wacko - och det är väl detta jag älskar, antar jag. Älskar gör jag även deras groteska humor i form av videon nedan. Bitvis blundar jag och utbrister UÄÄ! men för det mesta skrattar jag högt och ler nöjt. (och JA det är värt att logga in på ditt YT-konto!! to hot for teenagers...)

En annan favorit från plattan.

Inga kommentarer: