2/17/2011

Psst, lova att inte gola..!

Mer, mer, mer! Jag vill bara ha mer! Den känslan är rätt unik och smått fantastisk. Man skulle kunna sammanfatta det som att när artisten nått den känslan, då har denne lyckats.
Nu väntar jag, sedan en tid tillbaka, otåligt på deras skivsläpp och jag vill att denne man ska fortsätta förgylla mitt liv med sina slå-huvudet-på-spiken-texter. Bandet som backar upp denna röst ska dessutom ha mycket cred för utan dem hade det inte varit Wolf Gang.
Många känner nog igen låten Lions in Cages som släpptes i slutet av förra året eller så kanske ni misstar dem för MGMT? Jo, för visst är det tidvis slående likt? Det var i alla fall min första tanke. Men så kommer jag på mig själv, slående likt men ändå så olika. Här dansar jag bort från de galna electroljuden som fått anti-hypen-i-mig-att-spy och vidare mot lite mer rockiga inslag vilket kanske gör att jag gillar dem så mycket. Att sångaren sedan överraskar mig med en soulröst och även matchar detta med en skön frisyr, ett örhänge, vinklade wayfarer's och uppkavlade skjortärmar kan bara inte bli fel i min bok. Han har något speciellt, jag kan inte sätta fingret på det men jag vill bara ha mer, mer, mer!
Och så var det där med det akustiska - Jag menar, det finns akustisk musik och sedan finns det akustisk musik. Wolf Gang är det sistnämnda. För herregud vad bra dem är live! Fuck it, jag hade kapat min högra arm för en spelning med dem! Ok, drama queen, lugna ner dig. För när allt kommer omkring har jag ju bara en dryg timmes resa om jag verkligen hade velat. Men så kommer ursäkterna, jobbet, tiden, pengarna. Äsch, jag rånar en bank, säger upp mig och sticker till Nottingham där de spelar imorgon! Farväl!

Lyssna nu på nya singeln, Dancing with the devil, samt Back to back, en av mina personliga favoriter när det kommer till livesessions, och du kommer sakta men säkert inse att du kommer åka dit som min partner in crime.

PS. Shout out: Hampus och Malin, ni BORDE! Ds.


1 kommentar:

Christian Eik sa...

Så sjukt bra! Kan inte få nog.